Top udalosti

Skialpinizmus Tatranská Lomnica a Štrbské Pleso

Lavínové kurzy

Tatranský ľadový dóm zatvorený

Kalvária na Peknú vyhliadku

Nová elektrická zubačka zo Švajčiarska v Poprade!

  • 14.01.2021

Dňa 15.1.2020 tri kamióny doručia jeden z piatich vlakov, ktorými bude Železničná spoločnosť Slovensko od júna zabezpečovať obyvateľom tatranských obcí i turistom prepojenie v rámci siete Tatranskej elektrickej železnice a ozubnicovej železnice.

Novú ozubnicovo-elektrickú jednotku s kapacitou 91 miest na sedenie a 88 miest na státie s názvom, podľa tatranského štítu – Bradavica, privítal v ranných hodinách Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK. Nová zubačka s maximálnou rýchlosťou 80km/h svojimi parametrami spĺňa účelné vozidlo na úrovni 21.storočia.

Nájdeme v nich:

  • viacúčelový priestor pre prepravu detských kočíkov a sezónnych športových náčiní (bicykle, kolobežky, lyže, sánky, snowboardy, boby a pod.)
  • klimatizovaný priestor
  • ,,vandalizmuvzdorné“ amteriály
  • protišmykovú podlahu
  • zabudovaný moderný vizuálny a akustický informačný systém pre cestujúcich
  • systém počítania cestujúcich
  • wi-fi pripojenie na internet

V prevádzke budú do konca roka 2021 postupne nasadených všetkých 5 nových vozňov na trati Štrba-Štrbské Pleso, Štrbské Pleso-Starý Smokovec-Poprad a Starý Smokovec-Tatranský Lomnica.

Staré vozne budú upravené pre možnosť prevádzky na tratiach OŽ prioritne kôli mimoriadnym a historickým jazdám, prípadne pre posilové použitie v čase špičky. Z celkových troch, ZSSK ponechá dve súpravy týchto jednotiek.

Umiestnenie prvého vozňa, ktorý pozostával z troch častí, prebiehalo nasledovne. Najprv sa na koľajnice umiestnila prvá – stredová, najťažšia, až 80 ton vážiaca, časť motora za pomoci dvoch žeriavov. Ďalej sa pred ňu a za ňu umiestnili ďalšie dve časti, ktoré budú slúžiť pre cestujúcich na sedenie, obe s hmotnosťou 60 ton. Celé umiestnenie vozňa z kamiónov trvalo v popradskom depe niekoľko hodín.

Prvá súprava bude niesť názov Bradavica, podľa jedného z tatranských vrcholov. Viac o grafickom návrhu pre všetkých 5 vozňov si môžete prečítať tu.

Zdroj: ZSSK


regiontatry zakopane  sacr_footer logo-nostalgicketatry

Projekt je realizovaný s finančnou podporou Ministerstva dopravy a výstavby SR