Top udalosti

Organizované cvičenia

vysoke tatry liek cvicenie podujatie leto jul august joga

Medovníková chalúpka

tatry divadlo pre deti 2021 rozpravky

Putovanie za históriu tatranských osád

Kaviareň a čajovňa u Vlka program júl

Igor Cvacho -Na úteku k anjelom

Informačné kancelárie a SOCIÁLNE MÉDIA – aké bolo školenie?

promiseo-prednaska-tatry
  • 23.11.2020

Tatranské informačné kancelárie (Starý Smokovec, Tatranská Lomnica) a Mestská informačná kancelária v Poprade sa spoločne, v dňoch 18.11.2020 a 20.11.2020 zúčastnili na online prednáškach s témou SOCIÁLNE MÉDIA pod záštitou Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry a Združením cestovného ruchu Vysoké Tatry.

Oba školenia viedla najväčšia a najkreatívnejšia  marketingová agentúra PROMISEO na východ od Bratislavy, ktorá funguje na trhu už od roku 2009. Okrem iného je i Premier Google Partner – om a patrí medzi 50 najrýchlejšie rastúce technologické firmy v stredne Európe.

Prvá prednáška sa niesla v téme Sociálne siete, ako na kampane a viedol ju skúsený Samuel Biroš. Počas dvojhodinového školenia nám predstavil celkový koncept platených kampaní na sociálnych sieťach (Facebook, Instagram) zo začiatku s jednoduchým prehľadom grafík, ktoré sociálne siete ľudia najviac používajú. Ďalej sme si rozobrali, ako sa šíri priemerný organický dosah bez platenej reklamy na Facebooku. Táto krivka neustále klesá a momentálne je to len 5,17 % a preto je viac ako vhodné zvažovať platené kampane. Za samotnou kampaňou sa totižto ukrýva množstvo nástrojov, ktoré pomáhajú oslovovať ľudí, ktorí informácie z našej stránky naozaj chcú. Pomôže nám k tomu napríklad jednoduché určenie cieľu kampane, zacielenie, umiestnenie reklám či správny formát. ,,My, ako informačná kancelária takto presne stanovený cieľ nemáme, podľa mňa je ťažko určiť si presne cieľovú skupinu sledujúcich naše sociálne siete. Ale je dobré využiť tieto informácie napríklad na poukázanie našich informácii na našej webovej stránke,“ zhodnotila cielenie publika Danka z Tatranskej informačnej kancelárie v Tatranskej Lomnici.

Každú reklamu si ale treba najprv odskúšať, ako najlepšie funguje, a potom sa do kampane pustiť naplno. Základom ale stále ostáva, že používanie vlastných textov a fotografií v publiku vyvolávajú najväčší úspech či už ide o platený alebo organicky šíriaci sa obsah.

,,Mnohé veci pre mňa v tejto prednáške neboli novinkou, počula som ich už v predošlých prednáškach zameraných na rovnakú tému, avšak keď človek reálne nepracuje s boostovaním príspevkov, tak tieto informácie ani nemá ako využiť. Novou informáciou pre mňa však bol Facebook pixel, ktorý umožňuje sledovať aktivitu na webe. Pre našu fb-stránku – Tatranská informačná kancelária by bolo podľa mňa vhodné využiť 360° príspevky, ktoré môžeme vytvoriť z panorám. Zaujímavou novinkou ohľadne Instagramu pre mňa bola funkcia sprievodca, vďaka ktorej by sme mohli použiť aj fotky iných používateľov,“ skonštatovala Zorica z Tatranskej informačnej kancelárie v Starom Smokovci.

Druhá prednáška bola zameraná na tému Ako tvoriť obsah a i keď jej trvanie bolo až štyri hodiny určite sa nikto z prítomných pod vedením Andrey Michajlovej a Róberta Potomu nenudil. A čo sme sa dozvedeli? Základom dobrého a pútavého obsahu je samozrejme opäť určenie si cieľa – pre koho príspevok robíme. Na základe cieľa nám totižto vyplnenie i cieľová skupina a to, ako s ňou budeme komunikovať – či používať vykanie, či používať smajlíky a podobne. V neposlednom rade sa dostaneme k určeniu si základných tém a formátov, ktoré najviac zaujímajú naše publikum. Zaujímavým nástrojom pre väčšiu interakciu s príspevkom je napríklad panoráma a s tým spojené 360 stupňové príspevky. ,,Fakty, čo je pre ľudí najzaujímavejšie boli skvelé čo sa týka príspevkov. Napríklad formát panorámy sme doteraz na našom profile nevyužívali. Taktiež bolo dobré zistenie, že FB príspevok by mal mať do 50 znakov s vhodným využívaním emotikonov a odporúčanie na väčšie zapájanie sledovateľov napríklad formou súťaží,“ nadšene vyjadrila Danka z informačnej kancelárie.

Prekvapilo nás i množstvo formátov, ktoré ponúka samotný Instagram, kde ľudia sledujú predovšetkým krásu fotografie. ,,Zaujímavou novinkou ohľadne Instagramu pre mňa bola ÚPLNE NOVÁ funkcia SPRIEVODCA, vďaka ktorej by sme mohli použiť aj fotky iných ľudí,“ presnejšie definovala Zorica zo Starého Smokovca. Okrem, pre Slovensko nového, Sprievodcu sme si povedali čo to i o ostatných možných formátoch od Stories či Reels až po aplikácie ako napríklad SCRL, CapCut alebo Mojo.

Zábavnou zložkou školenia boli i ukážky rôznych nápaditých reklám, ktoré sme navzájom hodnotili a popisovali ich našim vnímaním. Nakoniec sme prebrali ešte čo nerobiť na sociálnych sieťach, medzi čo patrí určite zanedbanie komunikácie, irelevantný obsah, veľa reklamy či ignorovanie komentárov. Čo sa týka video-reklamy je zas  lepšie stanoviť na neprebádané, odvážne zábery namiesto tých tradičných.

promiseo-prednaska-tatryVeríme, že všetkým zúčastneným prednášky obohatili školitelia poznanie sociálnych sietí a pomohli nadobudnú nové nápady pre spravovanie svojich stránok, ktoré sa síce od seba líšia ale všetci bojujú za rovnaké posolstvo – Vysoké Tatry sú jedinečným a úžasným miestom pre oddych a dovolenku.

Projekt realizovaný s finančnou podporou Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky.


regiontatry   sacr_footer

Projekt je realizovaný s finančnou podporou Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky